Uit het nieuwste trendonderzoek van Papier.be blijkt dat het vertrouwen in gedrukte communicatie steeds groter wordt. Consumenten kiezen vaker voor papier dan voor digitale alternatieven. Sterker nog, 26,74% van de Belgen vertrouwt gedrukte informatie meer dan online – een stijging van maar liefst 7% sinds 2021! Oké het is een onderzoek van onze Zuiderburen, maar in Nederland is een gelijke stijging en waardering te zien.
Papieren boeken, magazines en zelfs catalogi winnen terrein. Met 70% van de lezers die kiezen voor een papieren boek, is het duidelijk: print is (terug) populair. Oh en printadvertenties? Die worden door 28,63% van de Belgen betrouwbaarder gevonden dan hun digitale tegenhangers. Ze ondernemen zelfs vaker actie bij papieren reclame – een verschil dat je niet kunt negeren!
Dus, als je wilt dat jouw boodschap echt blijft hangen, is het tijd om de kracht van print te omarmen. Want, zoals we weten: “Papier blijft het beste medium voor een blijvende indruk.”
Wil je nu weten hoe jij print optimaal in kunt zetten voor jouw doelgroep?
We helpen je graag op weg!